Dnešní dopoledne nemělo chybu. Žáci druhých tříd si zahráli na učitele a tak si na školní zahradě připravili pro prvňáčky aktivity, na kterých si procvičili počítání, zopakovali si velikonoční zvyky, měsíce v roce, ovoce, zeleninu, zvířátka i jarní rostliny, zacvičili si, zaběhali, luštili šifry, křížovky i osmisměrky, namalovali mistrovské dílo. Nakonec si každý našel malého popcornového beránka, kterého si odnesl domů.
Datum konání: 15. 4. 2025
Dnešní den jsme zahájili pečením perníkových vajíček, která jsme následně ozdobili barevnými krémy. Všichni jsme se shodli, že se vajíčka moc povedla, byla krásně nazdobená a chutnala výborně. Poté, co jsme napekli, vydali jsme se na místní poštu, abychom poslali pohlednice, které jsme napsali pro naše blízké.
Datum konání: 11. 4. 2025
V pátek 11. 4. 2025 se třeťáci rozhodli, že připraví pro mladší druháky velikonoční soutěž. Vrstevnické učení je nadchlo. Každý třeťák měl své stanoviště s úkolem, který druháci plnili. Zopakovali jsme si všichni velikonoční tradice, procvičili tělo a na závěr si udělali krásnou paletu barev z přírodnin.
Datum konání: 14. 4. 2025
Terezka Konšelová získala 2. místo ve výtvarné soutěži „Bezpečně při dopravní nehodě“
S radostí oznamujeme, že Terezka Konšelová dosáhla krásného úspěchu ve výtvarné soutěži s názvem „Bezpečně při dopravní nehodě“. Mezi mnoha talentovanými účastníky se umístila na skvělém 2. místě.
Soutěž, zaměřená na prevenci a bezpečnost v dopravě, měla za cíl podpořit u dětí uvědomění si rizik a správného chování v případě dopravní nehody. Terezčin výtvarný návrh zaujal porotu nejen výtvarným zpracováním, ale i nápaditostí a hlubším poselstvím.
Terezce srdečně gratulujeme a přejeme mnoho dalších úspěchů ve výtvarné tvorbě i mimo ni!
LeS
Datum konání: 7. 4. 2025
V pondělí 7. dubna se v naší tělocvičně uskutečnil zajímavý sportovní projekt s názvem „Osmáci deváťákům – zdravý pohyb pro lidské tělo“. Projekt připravili žáci 8.B pro své starší spolužáky z 9.B. Cílem celé akce bylo zábavnou formou ukázat, jak důležitý je pohyb pro lidské tělo – nejen pro zdraví, ale i pro rozvoj různých tělesných schopností.
Osmáci si dali opravdu záležet a připravili celkem sedm stanovišť, na kterých si deváťáci mohli vyzkoušet různé druhy kondičních schopností:
Reakční rychlost – jak rychle zvládneme reagovat na podnět?
Akcelerační rychlost – jak rychle umíme zrychlit?
Frekvenční rychlost – jak rychle zvládneme opakovat jednoduchý pohyb?
Rychlá síla – kolik síly zvládneme vyvinout ve velmi krátkém čase?
Explozivní síla – jak mocná je naše síla ve výbušném pohybu, třeba při výskoku?
Koordinační schopnosti – rovnováha – jak jsme na tom se stabilitou a rovnováhou?
Flexibilita – jak je naše tělo ohebné?
Osmáci si mohli také vyzkoušet roli organizátorů a lektorů, což pro ně byla nová a zajímavá zkušenost. Celý projekt proběhl v přátelské atmosféře.
Děkujeme žákům 8.B za skvělou přípravu a organizaci a deváťákům za aktivní účast. Už teď se těšíme na další společné projekty!
Datum konání: 4. 4. 2025
Krajské kolo Olympiády z anglického jazyka
Dne 4.4. 2025 se v Domě dětí a mládeže v Olomouci konalo krajské kolo Soutěže v anglickém jazyce - kategorie ZŠ II. Naši školu reprezentoval vítěz okresního kola Patrik Císař ze třídy 9. B. Soutěžící měřili své jazykové dovednosti v písemné části složené z poslechu a porozumění textu a v ústní části obsahující situační konverzaci a popis obrázku. Soutěž vycházela z formátu mezinárodních cambridgeských zkoušek obtížnosti B2. V konkurenci deseti soutěžících se Patrikovi podařilo obsadit krásné 3. místo. Blahopřejeme mu k dosaženému výsledku a děkujeme za skvělou reprezentaci naší školy!
Činnostní učení a badatelská výuka umožňují žákům objevovat a zkoumat svět kolem sebe prostřednictvím praktických aktivit.
Přírodopis: Měkkýši
V rámci přírodovědných aktivit jsme se v 6. třídě zaměřili na schránky měkkýšů. Žáci zkoumali, jaké vlastnosti mají ulity a lastury, a co se stane, když je zahřejeme a pokapeme kyselinou. Tento experiment jim pomohl pochopit chemické reakce a vlastnosti materiálů. Poté jsme tvořili odlitky schránek pomocí sádry, což žákům umožnilo lépe porozumět procesu fosilizace.
Chemie: Princip chladicích směsí
V hodinách chemie jsme se zabývali principem chladicích směsí. Žáci zkoumali, co se stane, pokud k drcenému ledu přisypou sůl. Zjistili, jak sůl snižuje bod tání ledu a jak tento princip využíváme v praxi, například při solení silnic v zimě.
9. třída: Modely uhlovodíků
V 9. třídě jsme se zaměřili na strukturu uhlovodíků. Pomocí stavebnic a plastelíny žáci tvořili modely různých uhlovodíků, což jim pomohlo lépe pochopit jejich strukturu a vlastnosti.
9. třída: Vytváření usazených hornin
V rámci geologie jsme se pokusili vytvořit vlastní usazenou horninu. Zkoumali jsme procesy, které vedou k vzniku usazených hornin.
Datum konání: 21. 3. 2025
S radostí oznamujeme, že náš žák Patrik Císař reprezentoval naši školu v regionálním kole Olympiády mediální gramotnosti, které se konalo v Brně.
Olympiáda je zaměřena na orientaci v médiích, rozvoj kritického myšlení a schopnost rozlišovat mezi důvěryhodnými a neověřenými informacemi – dovednosti, které jsou v dnešní digitální době mimořádně důležité. Patrik se v silné konkurenci žáků z celého regionu umístil na 37. místě, a přestože to tentokrát jen o pár míst nestačilo na postup do celorepublikového kola, získal cenné zkušenosti a motivaci do dalších ročníků.
Patrikovi gratulujeme a děkujeme za skvělou reprezentaci školy!