Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality ZŠ > Činnostní učení a badatelská výuka v přírodovědných oblastech

Činnostní učení a badatelská výuka v přírodovědných oblastech



Činnostní učení a badatelská výuka umožňují žákům objevovat a zkoumat svět kolem sebe prostřednictvím praktických aktivit.

Přírodopis: Měkkýši

V rámci přírodovědných aktivit jsme se v 6. třídě zaměřili na schránky měkkýšů. Žáci zkoumali, jaké vlastnosti mají ulity a lastury, a co se stane, když je zahřejeme a pokapeme kyselinou. Tento experiment jim pomohl pochopit chemické reakce a vlastnosti materiálů. Poté jsme tvořili odlitky schránek pomocí sádry, což žákům umožnilo lépe porozumět procesu fosilizace.

Chemie: Princip chladicích směsí

V hodinách chemie jsme se zabývali principem chladicích směsí. Žáci zkoumali, co se stane, pokud k drcenému ledu přisypou sůl. Zjistili, jak sůl snižuje bod tání ledu a jak tento princip využíváme v praxi, například při solení silnic v zimě.

9. třída: Modely uhlovodíků

V 9. třídě jsme se zaměřili na strukturu uhlovodíků. Pomocí stavebnic a plastelíny žáci tvořili modely různých uhlovodíků, což jim pomohlo lépe pochopit jejich strukturu a vlastnosti.

 9. třída: Vytváření usazených hornin

V rámci geologie jsme se pokusili vytvořit vlastní usazenou horninu. Zkoumali jsme procesy, které vedou k vzniku usazených hornin.